خرید طلا دست دوم: سرمایه گذاری با پول کم

نویسنده: هماتیت گلد
1403/01/16 10:28

خرید طلا دست دوم: سرمایه گذاری با پول کم

بازار جهانی طلا به عنوان یکی از بزرگ ترین و معتبرترین بازارهای مالی همواره تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. به طور کلی، جنبه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی و منطقه ای حاکم بر جوامع موجب نوسان در این بازار می گردد. نرخ تورم، ارز، نقدینگی، عرضه و تقاضا و سطح رشد اقتصادی از مهم ترین مولفه های تاثیرگذار در قیمت طلا به شمار می آیند. یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری در چنین شرایطی، ورود امن به بازار طلا و جواهر با حداقل سرمایه است. تفاوتی ندارد که یک خانم خانه دار بدون درآمدِ مستقل قصد پس انداز به این روش را داشته باشد یا یک خانم شاغل با شغلی پردرآمد! حتی شاید تاجری موفق تمایل به سرمایه گذاری در این عرصه را داشته باشد یا جوانی تازه فارغ التحصیل و با درآمد اندک اما آینده نگر و با فکری اقتصادی! در هر صورت، خرید طلا دست دوم یک انتخاب مناسب و حساب شده برای سرمایه گذاری به شمار می آید.

انتخاب سبک و طرح های مختلف طلای کم اجرت

 

طلا دست دوم چیست؟

طلا دست دوم (طلای کم اجرت) به طلایی گفت می شود که فروشنده درصد کمی از خریدار اجرت ساخت و کارمزد را دریافت می کند. عمده ترین دلیل خریداری طلای دست دوم، پس انداز و سرمایه گذاری است. خریداران کمتر طلای کم اجرت را برای استفاده شخصی به کار می برند.

خرید طلا دست دوم به دلیل پرداخت درصد پایین اجرت ساخت بسیار اقتصادی، مقرون به صرفه و مورد توجه است. به طور کلی، در هنگام خرید و فروش طلا، درصد پایینی به عنوان کارمزد و یا اجرت ساخت در نظر گرفته می شود. در واقع، اجرت ساخت همان سهم کارگاه طلاسازی و دستمزد سازنده طلا است که در هنگام خرید بر قیمت طلا اضافه می شود. اجرت ساخت مبلغی است که توسط خریدار بابت تبدیل طلای خام به زیورآلات درخشنده و براق پرداخت می گردد. درصد اجرت ساخت ثابت نیست و عوامل متعددی بر آن تاثیرگذار هستند. از مهم ترین موارد تعیین کننده بر میزان مبلغ کارمزد می توان به زمان ساخت، نوع طراحی، ظرافت و پیچیدگی طرح و عیار طلا اشاره کرد.

مدت زمان ساخت، ظرافت و پیچیدگی طرح از اصلی ترین عوامل موثر بر تعیین اجرت طلا به شمار می آیند.

 

با توجه به بازار طلا و اهمیت این فلز گرانبها و ارزشمند، یکی از بهترین راهکارها برای حفظ ارزش دارایی خرید طلا دست دوم است. امکان سرمایه گذاری به این شیوه برای تمام اقشار جامعه میسر است. افراد با هر میزان درآمد و قدرت خرید می توانند با خریداری طلای کم اجرت، یک سرمایه گذاری با پول کم و سود بالا را تجربه نمایند.

 

مزایای خرید طلا دست دوم

سرمایه گذاری در خرید طلا و به ویژه طلا دست دوم سودآور و پرمنفعت است و به این دلیل مورد استقبال و توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. در واقع، طلای کم اجرت یک راه حل اقتصادی و موفق برای پس انداز با پول کم محسوب می شود و نوعی انتخاب هوشمندانه برای کسانی است قصد سرمایه گذاری با مبالغ کم را دارند. طلای دست دوم در مقایسه با طلای نو قیمت ارزان تری دارد و صرفه اقتصادی آن بیشتر است. یکی از مزایای اصلی خرید طلای کم اجرت این است که خریدار هزینه کمی بابت کارمزد و ساخت طلا پرداخت خواهد کرد. همچنین به دلیل پرداخت درصد پایینی اجرت ساخت، خریدار در هنگام فروش طلا سود بیشتری خواهد کرد.

یکی از مزایای این شیوه خرید انتخاب های متنوع و گسترده است.

 

توجه داشته باشید که طلا دست دوم محدود به طلاهایی با طرح ها و سبک های قدیمی نمی شود. در بسیاری موارد، افراد به دلایل مختلف پس از مدت کوتاهی از خرید طلا ناگزیر به فروش می شوند. به این ترتیب، امکان خرید طرح های جدید و به روز در این شیوه سرمایه گذاری برای مشتریان وجود دارد.

نکات مهم در خرید و انتخاب طلای کم اجرت

در هنگام خرید طلا دست دوم با رعایت چند نکته ساده و در عین حال مهم، خریدی مطمئن را تجربه خواهید کرد. اولین و اصلی ترین نکته در هنگام خرید توجه به اعتبار طلافروشی است. در هنگام خرید و انتخاب طلای کم اجرت در مقایسه با طلای نو لازم است حساسیت بیشتری به خرج داد و به همین دلیل خرید از گالری ها و مراکز معتبر اهمیتی دو چندان پیدا می کند. خرید از یک گالری با سابقه و زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر به نوعی تضمین خرید امن و مطمئن است. نکته مهم دیگر این که در هنگام خرید حتماً فاکتور معتبر دریافت نمایید.  پس از رویت فاکتور، مشخصات طلای خریداری شده (وزن طلا و عیار طلا) را با وزن و عیار حک شده بر روی محصول تطبیق دهید و از یکسان بودن مشخصات اطمینان خاطر کسب نمایید.

چگونه طلای کم اجرت بخریم؟

خرید طلا دست دوم به روش های مختلفی امکان پذیر است. خریدار با توجه به میزان بودجه خود می تواند از طریق سایت های اینترنتی دارای مجوز و نماد اعتماد الکترونیکی اقدام به خرید نماید. در سال های اخیر خرید و فروش آنلاین طلا و جواهر مورد اعتماد و توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. خریداران می توانند با مراجعه به فروشگاه های انلاین طرحی را با توجه به میزان پس انداز و سلیقه خود انتخاب نمایند.

خرید آسان و مطمئن با هماتیت گلد

هماتیت گلد یکی از فروشگاه های انلاین معتبر و با سابقه در زمینه خرید و فروش طلا دست دوم است. این گالری با اتکا به سال ها درخشش در عرصه طلا و جواهر، فروش طرح ها و سبک های متنوع طلای دست دوم را در برنامه کاری خود قرار داده است. هماتیت گلد با ارائه تسهیلات و طرح های ویژه، خرید را برای مشتریان آسان کرده است. این فروشگاه با تنوع در طرح و قیمت، ارائه فاکتور معتبر، تضمین کیفیت و ارسال به سراسر ایران خریدی آسان را برای مشتریان خود فراهم می کند. خریداران با هر میزان بودجه می توانند یکی از سبک های متنوع طلای کم اجرت را انتخاب کنند و خریدی موردپسند، مطمئن، منحصر به فرد و راضی کننده را تجربه نمایند.

کلیدواژه ها :




ارسال نظرات





برای ثبت نظر می بایست وارد شوید


نظرات